Acte necesare

Acte necesare înscrierii

– extras din metodologia de admitere –

6.2. Fiecare candidat va completa o cerere de înscriere tip în care se vor menţiona, sub semnătura proprie, toate datele solicitate în formular.

La fişa de înscriere se anexează următoarele acte:

    • diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, precum şi foaia matricolă, ambele în xerocopie;
    • certificatul de naştere, în copie și original;
    • certificatul de căsătorie (dacă este cazul), în copie şi original;
    • copia actului de identitate (buletin/carte identitate);
    • adeverinţă medicală tip, eliberată de cabinetele medicale şcolare sau medicul de familie. Comisiile de admitere pot solicita, după caz, şi avizul medicului Universităţii;
    • patru fotografii color tip “act de identitate” (3/4 cm);
    • pentru candidaţii studenţi se solicită: o adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, copie după diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, precum şi după foaia matricolă;
    • în cazul în care candidatul este înscris pentru concurs şi la o altă facultate/domeniu, în locul diplomei de bacalaureat sau adeverinţei în original, va anexa o copie şi copia legitimaţiei de înscriere la prima facultate/domeniu, care se autentifică, după original, de către secretariatul la care se face prima înscriere;
    • diploma de licenţă sau diploma echivalentă cu aceasta, precum şi diploma de absolvire pentru absolvenţii care doresc să urmeze o a doua specializare;
    • candidaţii care doresc să urmeze al doilea domeniu (studenţi/absolvenţi), vor prezenta o adeverinţă eliberată de facultatea primului domeniu/specializare, din care să rezulte numărul anilor în care au fost susţinuţi de la bugetul de stat;
    • acordul pentru folosirea/prelucrarea datelor personale;
    • chitanța de plată a taxei de înscriere;
    • actele doveditoare numai pentru acei candidaţi care solicită scutirea de plata taxei de înscriere la concurs (orfani de unul sau ambii părinţi, Casa de copii, urmaşi ai celor decedaţi sau răniţi în Revoluţia din Decembrie 1989, copiii din familii monoparentale, copiii personalului didactic și auxiliar didactic aflat în activitate sau pensionat și ai personalului tehnico-administrativ din universitatea proprie.

6.3. Absolvenţii de liceu din promoţia 2025 pot prezenta, în locul diplomei de bacalaureat, adeverinţă tip că au absolvit liceul şi au promovat examenul de bacalaureat, cu specificarea notelor obţinute la probele scrise şi media examenului de bacalaureat, media generală a anilor de studiu din liceu, precum şi termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma de bacalaureat.

6.4. Candidaţii din această categorie admişi la concursul de admitere, au obligaţia de a depune diploma de bacalaureat în original, până cel târziu la data începerii anului universitar 2025/2026; în caz contrar, pierd locul finanţat de la bugetul de stat.

6.5. Întrucât candidaţii au dreptul legal de a se prezenta concomitent la două sau mai multe domenii în vederea admiterii în învăţământul superior, în cazul înscrierii la sediul facultăţii dosarul cu actele în original se depune la prima opţiune.

6.6. Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menţionate, prezentate în copie, la care se adaugă o adeverinţă (în original) de la facultatea unde s-a depus dosarul cu acte în original.

6.7. Dosarele candidaţilor respinşi sau ale acelora care renunţă la şcolarizare se restituie acestora, la cerere, pe baza actelor de identitate, potrivit calendarului stabilit de fiecare facultate, în maximum 5 zile de la afişarea rezultatelor.