Informații de interes public
1.1. Legislaţie
Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Universităţii de Ştiinţele Vieţii “Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi:
- Actele normative de înfiinţare şi modificare a denumirii Universităţii:
- H.G. nr. 540 din 13 mai 2021, publicată în Monitorul Oficial nr. 509 din 17 mai 2021Înlocuieşte denumirea de Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi cu Universitatea pentru Ştiinţele Vieţii “Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi
- H.G. nr. 696/17.08.2000, publicată în M.O. 397/24.08.2000Înlocuieşte denumirea de Universitatea Agronomică şi de Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” Iaşi cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi (.pdf)
- H.G. 568/28.07.1995, publicată în M.O. nr. 185/16.08.1995Înlocuieşte denumirea de Universitatea Agronomică “Ion Ionescu de la Brad” Iaşi cu Universitatea Agronomică şi de Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” Iaşi (.pdf)
- H.G. nr. 209 din 17 mai 1993, publicată în M.O. nr. 101/20 mai 1993
Înlocuieşte denumirea de Institutul Agronomic cu Universitatea Agronomică “Ion Ionescu de la Brad” Iaşi (.pdf) - Decizia Consiliului de Miniştri publicată în M.O. nr. 249 din 26 octombrie 1948 – Institutul Agronomic Iaşi (.pdf)
- Carta universitară;
- Regulamentele Universităţii;
- Metodologiile Universităţii;
- Rapoartele de acreditare/autorizare provizorie ARACIS.
1.2. Conducerea Universităţii
Lista completă a persoanelor cu funcţii din conducere:
1.3. Organizare
- Regulament de organizare şi funcţionare a USV Iaşi
- Organigrama Universităţii
- Lista şi datele de contact ale instituţiilor care funcţionează în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea instituţiei în cauză
- Carieră – publicarea tuturor anunţurilor posturilor scoase la concurs din cadrul respectivei instituţii
1.4. Programe şi strategii
1.5. Rapoarte şi studii
2.1. Solicitarea informaţiilor de interes public
- Legea nr. 544/2001 cu privire la liberul acces la informaţiile de interes public
- Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
- H.G. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
- Legea reutilizării informaţiilor din instituţiile publice
- Numele şi prenumele persoanei responsabile de primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001, precum şi datele de contact:USV din Iaşi comunică anumite informaţii:
– din oficiu, potrivit Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public. Acestea pot fi accesate direct de pe site-ul universităţii;
– la cerere. Cererile de informare se primesc la Registratura USV din Iaşi, dacă solicitarea de informaţie este formulată în scris (pe suport de hârtie sau pe suport electronic, prin e-mail). Termenele pentru comunicarea în scris a unui raspuns solicitanţilor de informaţii de interes public sunt cele prevazute de Legea nr.544/2001. - Formular pentru solicitare în baza Legii nr. 544/2001
- Modalitatea de contestare a deciziei şi formulare pentru reclamaţii administrative (refuz la solicitare şi nerăspuns în termen legal):
– Legea nr. 544/2001 – art. 5, alin. (1), litera i)
– Modele de reclamaţie administrativă:
– Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
Conform prevederilor art. 21 şi art. 22 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, persoana lezată în drepturile sale se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducerii USV din Iaşi, în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştină a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor desemnaţi în cadrul instituţiei pentru aplicarea prevederilor Legii 544/2001.
Dacă solicitantul, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă se simte în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a Tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituţiei publice.
Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea 544/2001.– Lista cu documentele de interes public:
- Carta USV;
- Comisia de etică;
- Documente interne (Metodologii şi Regulamente);
- Asigurarea calităţii;
- Planuri şi strategii;
- Rapoarte anuale de activitate;
- Date financiar-administrative;
- Acte normative;
- Declaraţii de avere;
- Concursuri publice;
- Taxe;
- Comunicatele de presă.
– Lista documentelor produse şi/sau gestionate, potrivit legii:
- Decizii/Hotărâri adoptate de Consiliul de Administraţie;
- Decizii/Hotărâri adoptate de Senat;
- Cereri pentru eliberarea unor acte de studii;
- Cereri pentru eliberarea de adeverinţe din care să rezulte calitatea de angajat sau de student al universităţii;
- Contracte de cercetare;
- Contracte de închiriere;
- Contracte de muncă;
- Contracte de şcolarizare;
- Contracte privind achiziţiile publice;
- Contracte de sponsorizare;
- Diplome şi certificate de studii;
- Dispoziţii emise de către conducerea instituţiei;
- Documentaţii de licitaţie privind închirierile şi achiziţiile publice;
- Documente financiar-contabile;
- Procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor;
- Rapoartele anuale;
- Regulamente de funcţionare şi organizare;
- State de funcţii;
- State de personal;
- Procese verbale de audit.
2.2. Buletin informativ al informaţiilor de interes public
2.3. Buget
- Bugetul ce cuprinde toate sursele financiare, pe ani (Bugetul de venituri şi cheltuieli)
- Execuţie bugetară – situaţia lunară a plăţilor
- Situaţia drepturilor salariale stabilite potrivit legii
2.4. Bilanţuri contabile
- Bilanţuri contabile semestriale
2.5. Achiziţii publice
- Programul anual al achiziţiilor publice
- Centralizator trimestrial al achiziţiilor publice
- Contractele de achiziţii publice cu o valoare totală mai mare de 5000 EUR, inclusiv anexele acestora
2.6. Declaraţii de avere şi interese
2.7. Cereri/formulare tipizate, cu timp mediu estimativ de completare a lor
2.8. Alte documente
4.1. Date de contact:
- Denumirea instituţiei: Universitatea de Ştiinţele Vieţii “Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi (abreviat USV Iaşi);
- Sediu Rectorat: Aleea Mihail Sadoveanu, nr. 3, Iaşi, România, cod 700490;
- Telefon: 0232 407.407 Fax: 0232 260.650
- Adrese de e-mail: olariumirela@uaiasi.ro, admin@uaiasi.ro
- Adresă pagină de internet: www.iuls.ro
- Pagină de contact
- Formular electronic de contact
4.2. Programul de funcţionare al instituţiei
Programul: de luni până vineri, între orele 7:30 şi 16:00
4.3. Relaţii cu presa
- Persoană desemnată: Marilena Şchiopu (Departamentul de Promovare şi Imagine)
- Date de contact: 0232 407.479, marilenas@uaiasi.ro
4.4. Audienţe
Program de audienţe (în curs de actualizare)
- Prof. univ. Dr. Gerard JITĂREANU – Rector
Program: - Prof. univ. Dr. Costel SAMUIL – Prorector cu activitatea didactică
Program: - Prof. univ. Dr. Liviu Dan MIRON – Prorector cu cercetarea ştiinţifică şi relaţiile internaţionale
Program: - Prof. univ. Dr. Denis ȚOPA – Prorector cu dezvoltarea instituţională
Program: - Prof. univ. Dr. Vasile STOLERU – Prorector cu activităţile sociale
Program: - Prof. univ. Dr. Gavril ȘTEFAN – Prorector cu activitatea de finanţare şi relația cu mediul economic
Program: - Prof. univ. Dr. Culiţă SÎRBU – Prorector cu asigurarea calităţii
Program: - Prof. univ. Dr. Eugen ULEA – Director General Administrativ
Program: - Mod de înscriere: prin telefon, la Prorectorat
Date de contact: 0232 407.427
4.5. Petiţii
- Adresă de e-mail pentru transmiterea petiţiilor (persoană desemnată):
- Formular electronic pentru petiţii